Psihologia Desenului la Copil - Philippe Wallon,Anne Cambier,Dominique Engelhart Trei,

Trei | 9789737076922 | 50859

original

13.000+ Produse cu stoc

secure

Plati securizate

return

Retur Gratuit in 10 zile

truck

Livrare cu Tracking in 24h

-15 %

nu este în stoc

9789737076922

(-15%)

Vezi Cos

Elimina din favorite Adaugă la favorite
Descriere

Dezvoltarea masiva si rapida a psihologiei in Romania de dupa 1990 a pus in atentie un domeniu neglijat pe nedrept si cu urmari dramatice: psihologia copilului. In acest context, prezenta lucrare, dedicata desenului ca mijloc de comunicare al copilului care nu stapaneste suficient de bine limba, acopera o lacuna majora in cultura psihologica romaneasca. Tinzand spre exhaustiv, Psihologia desenului la copil evidentiaza principalele probleme psihologice asociate fenomenului. Astfel, capitolul I si cel de-al doilea ofera cadrul general, istoria studiilor desenului, date despre descrierea si interpretarea sa, precum si particularitatile sale culturale. Capitolul al treilea prezinta probele clasice care folosesc desenul, iar ultimele patru capitole sunt dedicate relatiei dintre desen si psihopatologie, precum si raportului dintre desen si computer. Adevarat tratat de psihologia desenului, cartea de fata se adreseaza studentilor la psihologie, psihologilor care se ocupa de copii, precum si psihoterapeutilor de toate nuantele. Philippe Wallon este psihiatru, doctor in psihologie, cercetator la Institutul National al Sanatatii si Cercetarii Medicale (Paris). Anne Cambier este doctor in psihologie si coordonatoare de proiecte la Université Libre de Bruxelles. Dominique Engelhart este profesor de psihologie la Universitatea Paris X-Nanterre. Cuprins: Avertisment Introducere (Philippe Wallon) Capitolul I. Ce inseamna sa desenezi (Anne Cambier) A. Cautarea intelesului B. Constituentii actului grafic Capitolul II. Aspecte genetice si culturale (Anne Cambier) A. Introducere B. Limitele metodologice: studiul curentului motivational C. Abordarea in termeni de stadii 1. Publicatiile lui Luquet 2. Lucrarile lui Lowenfeld D. Lucrarile de dupa 1960, abordarea de dezvoltare 1. Primele linii 2. Spre varsta de trei ani 3. In jurul varstei de patru si cinci ani 4. Varstele ulterioare E. Studiul desenului cu tema, desenul persoanei 1. Limitele abordarii psihometrice 2. Specificitatea temei 3. Primele reprezentari 4. Studiile longitudinale 5. Stilul personal al productiei 6. Lucrarile complementare 7. Aspectele culturale F. Concluzii Capitolul III. Desen, utilizare clinica si cercetari (Dominique Engelhart) A. Temele clasice 1. Probele de copiere 2. Reprezentarea formei umane 3. Testul familiei 4. Casa 5. Copacul 6. Testul HouseTreePerson 7. Desenul grupului 8. Multiplicitatea temelor B. Incercarile de validare 1. HouseTreePerson 2. Animalul 3. Familia 4. Deseneazate la scoala 5 . Desenul corabiei 6. Cubul C. Concluzie Capitolul IV. Activitatea grafica si executarea desenului (Philippe Wallon) A. Studiul conturului pe desenul terminat 1. Diferitele forme 2. O veriga lipsa 3. Evolutia desenului la un copil 4. Ipoteze genetice 5. Forme si grile de cotatie B. Observarea copilului care deseneaza 1. Bogatie si dificultati ale observarii copilului care deseneaza 2. Executarea figurilor simple 3. Cercetarile despre desenul personajului C. Analiza executarii personajului 1. Aportul informaticii la analiza executarii 2. Punctul de plecare al desenului si directia primei linii 3. Tipuri pentru executarea desenelor D. Concluzii Capitolul V. Desenul si contextul sau (Philippe Wallon) A. Alterarile desenului 1. Oboseala copilului 2. Absenta modelului intern 3. Dificultatile de a intelege modelul intern 4. Copierea unui model exterior 5. Imaginatia B. Invatarea unei forme C. Pedagogie si desen D. Arta infantila Capitolul VI. Desen si inadaptare si/sau patologie (Philippe Wallon) A. Dificultatile unei demonstratii B. Copilul retardat C. Boli organice (printre care tulburarile neurologice) 1. Tulburari generale, encefalopatii, encefalite 2. Tulburari ale functiilor (vaz, auz, limbaj) 3. Alte maladii organice D. Boala mintala si tulburari psihologice 1. Tulburari nevrotice 2. Tulburari psihotice 3. Traumatisme psihice 4. Alte tulburari E. O ancheta in cadrul scolaritatii primare F. Desen si psihoterapie Capitolul VII. Desen si computer (Philippe Wallon) A. Computer si creativitate la copil B. Programe informatice si desenul copilului 1. Material si metode de prelucrare informatica a desenului 2. Analiza automata a desenului personajului 3. Analiza automatica a desenului Figurii complexe a lui Rey 4. Simularea desenului pe computer C. Concluzie Concluzie (Philippe Wallon)

General
Editor

Trei